Kicsi a bors, de erős...

Egy autista tünetes baba fejlesztési naplója

Szenzoros házi feladat anyunak

food-2940558_640.jpg

Időnként nézegetem én azokat szenzoros fejlesztési lehetőségeket az interneten, de jó lenne, ha 24 órába beférne úgy 30 vagy 36 óra, akkor tényleg toppon lennék egy nagy csomó mindenben.

Ma nem csak fényképen, de élőben is végre láthattam a DIY szenzoros szőnyegeket és a színezett rizses szenzoros dobozt. Mindjárt más a dolog. Ezeket tök jó így élőben látni. Mindjárt motiváltabb az ember, hogy félrerakjon egy tucat dolgot és előrébb hozza az elkészítését.

Már van egy rakat dolog, amit összegyűjtöttem vagy vásároltam hozzá, de az alapot nem tudtam megoldani. Nem látszottak a képeken. Most láttam egy példát és megjött a bátorságom hozzá. Ragasztópisztoly van, tányéralátétből is van kettő és van pompon, érdekes anyagok, üvegkavics is. A rizst még meg kell venni, meg az ételszínezéket és az ecetet is (remélem nem literszámra).

---

OFF: a babánk ma kérte, bökdöste a kalapácsos játékot. Nagyon ügyetlenül meg a kalapácsozás, de hatékony és így van sikerélménye. Ma hozta hozzám a mágnestáblát is rajzolni. Na, erre sem volt még példa és dörgölte a mágnesceruzával a felületet. Élvezi közben a hangot is és utána úgy is csinálta, hogy nem fogott, csak a hang kedvéért, de egye fene, hozta a táblát hozzám. Pápázáskor (magát a mozdulatot nem csinálja!) mondja, hogy pá (vagy valami nem is biztosan hasonlót, lényeg, hogy nem a dej-dej-t). Buborékfúváskor már nem csak, hogy hozza, de ma kétszer mondott is valami ba félét hozzá. Persze már egy jó ideje mondogatom is neki, hogy mond Bu. Először a "mond" kérést kellett megtanítani neki. A kiejtésen még nem dolgozok, még nem tudjuk, hogy a hallása 100-as-e. Peppa malacnál is kérdeztem, hogy akarsz Peppát nézni, mond Pe. Valami Be szerű kijön. Kezdi megszokni a rutint. Persze ezeknél még nem lehet tudni, hogy csak másolja, amit én mondok vagy megnevezés/kérés lenne.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autisztikusbaba.blog.hu/api/trackback/id/tr2013404797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kicsi a bors, de erős...

A blogban szeretném nyomon követni babánk fejlesztéseit, azokat a dolgokat, amelyeket vele csinálunk itthon.

süti beállítások módosítása